we were in den Haag, but not really. | Holland 2k18

5. října 2018 v 15:17 | Ady |  lost in thoughts
Měla jsem v plánu napsat tenhle článek jak dávno. Už o prázdninách, jen co jsme se z Nizozemska vrátili. But you know... My lazy ass was just too lazy. Až minulý týden jsem se konečně dokopala k tomu, abych vybrala nějaké fotky. Takže teď jsem tu. So let's go back to my first week of July 2018 and to the three days that I've spent in the Netherlands.

Od začátku bylo jasné, že tři dny jsou prostě málo. Ale víc času jsme neměli, protože na rodiče pak čekala zase práce. A tak jsme se pokusili vytěžit z těch tří dnů co nejvíce. A řekla bych, že se nám to i tak nějak povedlo. Ačkoliv návštěvu Amsterdamu bych si ještě prodloužila. Ale k tomu se ještě dostanu.

Víte, původně jsme měli jet k moři do Itálie. Jenže to pak nakonec nějak nevyšlo. Ale místo toho padl nový návrh, i když nejspíš trochu netradiční. Asi málokdo jezdí do Nizozemska zrovna kvůli moři. V našem případě to tak však bylo. Naší cílovou destinací se tak stal Scheveningen, městská čtvrť v Haagu. Tam jsme měli zabookované i ubytování v hotelu, jen kousek od pláže.

A teď bych možná mohla vysvětlit název tohoto článku. Proč říkám, že jsme byli v Haagu, ale vlastně nebyli? On je to vlastně takový inside joke nás všech, kdo jsme tam byli. Moje kamarádka má totiž strašně tvrdohlavého tátu. Vždycky musí mít pravdu. I když tvrdí úplně tu nejstupidnější věc, i když proti němu stojí všichni - stejně si furt stojí za svým.
A právě tak se stalo, že se strhla hádka ohledně toho, jestli jsme byli nebo nebyli v Haagu. Všichni jsme mu vysvětlovali, že jsme sice ve Scheveningenu, ale že ten je součástí Haagu. Ale on furt trval na tom, že prostě nejsme vůbec v Haagu. Ať už jsme mu to říkali kolikrát jsme chtěli, stejně nechtěl uznat, že nemá pravdu. Myslím, že ještě teď věří tomu, že jsme prostě v Haagu nebyli.

Navíc díky té jeho tvrdohlavosti vznikly i další historky. A taky díky jeho špatné zastaralé navigaci. Jen cesta tam byla dost velká komedie. A úplně nejlepší bylo, když jsme pak jezdili po Nizozemsku. Navigace mu říká, ať na křižovatce odbočí doprava. Jeho syn mu říká, ať odbočí doprava. Manželka mu říká, ať odbočí doprava... A on odpočí doleva. :'DDD

Nakonec jsme ale v pořádku dorazili. Hned po ubytování jsme vyrazili na pláž, kde jsme strávili celý zbytek odpoledne. Nikdo z nás se ještě nekoupal, ale aspoň jsme si smočili nohy a vyváleli jsme se na písku. Když jsme se vrátili na hotel, zjistili jsme, že už je vlastně tak nějak i čas na večeři. Rodiče už jídlo měli a nás děti poslali, abychom si večeři obstarali sami, podle toho na co máme chuť. Procházeli jsme se po pobřeží a snažili jsme se najít nějakou restauraci. Chtěli jsme něco typicky nizozemského nebo aspoň sea food, když už jsme byli u moře. Jenže všechny restaurace na nás byly moc fancy. A tak jsme nakonec skončili na pizze.
Ale povím vám... Byla to ta nejlepší pizza, jakou jsem kdy měla! Žádná pizza už zkrátka nebude tak dobrá.
[1] the beach and the sea were actually nice. and the water wasn't even that cold. but there were rude seagulls everywhere, ew. [2] takových sošek tam bylo víc a mně to přišlo prostě strašně cute. [3] během naší výpravy za večeří jsme měli aspoň možnost pokochat se západem slunce.

Druhý den jsme hodně cestovali. Vstávali jsme brzy, abychom toho stihli co nejvíc. Když už jsme byli v Nizozemsku, tak jsme samozřejmě chtěli vidět větrné mlýny. Proto se naší první zastávkou stala vesnička Zaanse Schans. Mysleli jsme si, jak tam strávíme jen chvilku. Koukneme se na mlýny a půjdeme. Ale nakonec jsme skoro ani nedokázali odejít a strašně moc jsme si to tam chtěli celé projít.

Mít víc času, tak bychom tam asi i zůstali déle. Ale čekala nás další zastávka. Tentokrát to bylo městečko Giethoorn, také nazývané jako "Nizozemské Benátky". A myslím, že když už si to získalo takový přívlastek, tak to něco znamená. Každopádně nás tam čekala jízda loďkou, při níž jsme si mohli celou vesničku prohlédnout. Naše loď se jmenovala Titanic a kapitánem byl Jack. Ale nepotopili jsme se a Jack neumrzl! :D Byla to paráda. Všude samé krásné domy s nádhernými zahradami. Líbilo se mi, že každý dům měl svou vlastní loď, protože jiný způsob dopravy tam nebyl.

[1] to jsou přesně ty mlýny, ke kterým jsme se už bohužel nedostali. [2] kdo by nechtěl nike dřeváky, right? [3] zamilovala jsem si ty zahrady.

Pak jsme zamířili rovnou do Amsterdamu. Udělali jsme však tu chybu, že jsme tam jeli autem. Nejmíň hodinu nám trvalo najít jen místo na parkování. Všechna parkoviště byla buď plná a nebo už měla zavřeno. Málem jsme to už vzdali, ale naštěstí jsme nakonec přece jen nějaká ta místa objevili. A aspoň jsme pak měli možnost se i trochu po Amsterdamu projít. Naší hlavní zastávkou byla písmenka. Člověk by neřekl, ale strávili jsme tam celkem dost času. Ale to bude tím, že jsme se tam tolik fotili. Každý chtěl fotku u nějakého písmenka.
[1] there were soooo many people. [2] i just love this pic. we were all supposed to do the rock'n'roll sign tho, but well... nevermind, maybe next time. [3] just Amsterdam, i guess.

Bohužel byla naše návštěva Amsterdamu pouze krátká. Děti už začínaly být unavený a celkově se začínalo už připozdívat. Já však nechtěla odjet bez toho, aniž bych si neudělala fotku u muzea Vincenta van Gogha. Bylo přímo vedle! And I never felt so close to Van Gogh. I just had to. Proto jsem se tam se ségrou rozběhla, jen abych si to muzeum mohla vyfotit. Nakukovala jsem přitom do oken, abych viděla co nejvíc. xD Ale příště už se podívám dovnitř a nic mě nezastaví!

Stejně tak jsme s kamarádem strašně moc chtěli fotku na mostě. Víte co, to je přece jen taky takové typické pro Amsterdam. Jenže jsme za celou tu cestu od muzea k autům nenarazili na žádný správný most. Byli jsme zklamaní a říkali jsme, jaká je to škoda. Už jsme plánovali, jak si to vynahradíme další den v Madurodamu. A zrovna když jsme byli jen kousek od místa, kde jsme parkovali, tak jsme ty mosty spatřili. Na nic jsme nečekali a běželi jsme tam.

Z Amsterdamu jsem chtěla hlavně dvě fotky - most a muzeum Van Gogha. A nakonec jsem si přece jen mohla odškrtnout obě věci!
[1] that ear there, tho. i didn't even notice it till later when i was looking at the pic at the hotel. [2] i can't take a picture with Vincent, but at least i got this. [3] we got that pic, muhaha.

Náš poslední den jsme strávili už jen v Haagu. Kousek od našeho hotelu byl Madurodam, kde se nachází miniatury Nizozemska. Konečně nějaké místo, kde jsem si připadala velká! xD Byli tam pidi lidičky, malý lunapark a všechno. Ale mě se stejně nejvíc líbily zmenšeniny zahrad se všemi těmi keříky a květinami. To mi přišlo nejvíc cool.
[1, 2, 3] fotek odtamtud mám mnohem víc, ale tyhle jsou asi moje nejoblíbenější.

Celé odpoledne jsme pak byli u moře, zase zpátky ve Scheveningenu. Něktěří z nás se koupali, jiní se zase jenom váleli. A potom jsme tu byli já, sis a kamarád, kteří jsme si na té pláži pak zapnuli fotbal a koukali jsme na něj přikrytí ručníkem, aby nám sluníčko nesvítilo na obrazovku a my něco viděli. :'D

Všechny ty tři dny byly zkrátka úžasné, ačkoliv to bylo opravdu krátké. O to víc jsem si to tam ale užila. A rozhodně mám v plánu se do Nizozemska ještě někdy podívat, už jen abych se podívala do muzea Vincenta van Gogha. Ale taky si musím dát nizozemské palačinky! Ty jsem měla vyhlídnuté, ale nakonec k tomu nebyla příležitost. ;_;

But next time! Van Gogh Museum and The Happy Pig pancake shop, I promise we'll see each other!

for now,
xoxo Ady.

1 člověk ohodnotil tento článek.